PRE-WEDDING


Assalamualaikum..

Hello.. hello... hello.... ceriakan hari anda dengan senyuman paling menawan.. :)

Entry kali ini pun still pasal preparation our wedding.. banyak sangat yang kena fikir.. kalau boleh semua benda i nak buat sendiri.. rasa macam x sempurna je kalau nak harapkan orang lain.. ye lah i nie cerewet sikit banyak pun boleh semua benda nak perfect, cantik, up to date, lain dari yang lain..

so.. bila fikir nak buat banner untuk wedding alahai bila nak fotoshoot nie...!!!!

kebetulan member 1 university call minta tolong jadi crew for making short film for final project diorang.. so apa lagi kan alang2 pergi KL boleh shoot trus..tapi majlis lambat lagi.. lagi 2 bulan x awal sangat ke nak buat pre-wedding dah erk? tapi bila di fikirkan balik bila lagi kan.. alang2 ada yang nk sponsor untuk pre-weddng so laju je lah angguk.. :)

kali ini.. my bff ZURIA SHAARI a.k.a adik hensem i yang brutal yang sponsor kami punya pre-wedding.. kawan2 yang lain kata nak join pre-wedding nie hilang entah ke mana batang hidung pun x nampak.. kata nk buat video lah apa lah tapi hemmmmm... x pe lah nnt korang sponsor wedding nnt plak erk..

nak tengok x hasil photoshoot kami?ala seganlah ehehehhe.. meh nak roll action ckit 









Photographer : Zuria Shaari
Lokasi : Taman Perdana, Kuala Lumpur


THANKS Sudi Baca Entry Ini... Tekan LIKE jika SUKA... Bagi COMMENTS jika Menarik tau..! ;)

WEDDING DOORGIFT

Bila sebut je pasal wedding antara benda yang paling penting adalah doorgift.. doorgift penting sebab nak bagi kepada tetamu untuk kenang-kenangan.. 

i kalau boleh nak doorgift special untuk tetamu.. nak lain dari yang lain.. dan untuk member plak nak bagi yang super special / VVIP punya.. kalau boleh nak bagi yang seketul yang nama sangat exclusive, lain dari yang lain, serbaguna dan boleh dibuat kenangan sampai bila.. ala kira bila tengok je teringat kat i ehehehhe boleh dop cam tu?

Cari punya cari, seacrh punya search still pening nak beli apa..banyak sangat halangan masa singkat, bajet Kurang, Kena minta pendapat big bos dulu (my mom) sebab dia yang sponsor, nak cari kat mana dan macam2 lagi lah.

tapi bila tgk FB, Website, Blog semua duk update doorgift balang kaca.. time tu balang kaca sangat in trade lah sebagai doorgift.. so i n bf p lah rantau panjang cari balang kaca tu dapatlah harga murah sebab kat situ mmg syurga beli-belah.. usha punya usha benda lain untuk doorgift super special still xde yang berkenan.. alahai ko fira masa da suntuk tapi mengada2 macam ada tempoh 1 tahun tuk cari barang :(..

bila tgk balang cam simple je mula lah datang ideal nk ubah sana sini.. dari yang kosong balang kaca semata-mata sehingga jadi balang berbunga seketul.. taraaaa... ok x? chomel x? chantek x?




selebihnya i tempah online doorgift special nie haa.. tapi yang nie contoh yang i tempah seba i punya belum sampai lagi ceeeqqq..


 kalender abadi nie.. sangat best sebab boleh cetak nama.. then tarikh boleh main tukar.. bulan pun boleh tukar2.. kalender nie diperbuat daripada kayu so nampak klasik sangat.. suka sangat x sabar nak tunggu barang sampai..

nie plak bekas tisu.. boleh cetak nama gak.. memang serbaguna boleh letak dalam kereta n kat atas meja kat umah je.. bila orang baca nama i dan pasangan terus teringat kat kami.. waahh best x..


kipas batik nie pun i rasa ok tu yang i order.. sbb i tahu bff i ramai yang mak datin so diorg perlukan kipas bila panas kan kan kan.. haaa kan ada fungsi setiap barang.. nampak sangat giler glamour semua benda nk orang igt.. hahhaha

tapi i still mencari dompet yang berbentuk segi tiga dan tasbih yang boleh digantung kat kereta untuk doorgift.. so bila naik kereta orang akan tengok tasbih bererta buka seketul bulat yang chomel.. mana nak cari erkkk..susahnya........

lagi 1 doorgift yang leceh adalag bunga telur.. pergi semua kedai doorgift area kelantan, rantau panjang, pengkala kubur, Petaling Street semua pattern sama je.. langsung x menarik minat.. nak bunga yang besar seketul tu.. tp xde semua kne tempah online.. tempah plak makan masa 2-3 bulan alahai mmg x smpatlah.. 

so.. apa lagi DIY sendiri nampaknya.. nie hasilnya taraaaa...





THANKS Sudi Baca Entry Ini... Tekan LIKE jika SUKA... Bagi COMMENTS jika Menarik tau..! ;)

WEDDING CARD

Nie pun leceh.. ala semua lecehlah.. patutlah orang nak kahwin kne prepare minimun pun 6 bulan.. tapi aku 3 bulan je memang cinabilah jadinya..

Agan-aan nak design wedding card sendiri al-maklumlah kata belajar Multimedia.. minat designer alang-alang nak kahwin design sendiri baru puas hati.. 

i punya agan-agan dan impian nak buat wedding card ala-ala cover filem gitu.. nak letak gambar i n bf kat atas then kat bawah letak gambar Ma n Abah i n dia.. yelah bukan hari penting kita je hari penting parents kita gak kan sebab dah nak lepas tanggungjawab dan beban jaga anak untuk ke alam lain..

pahtu datang 1 lagi ideal untuk wedding card.. nak buat ala-ala back to school.. nak buat pre-wedding pakai baju sekolah then letak picture pakai baju sekolah kt depan card tu.. nampak x nak imbasan kembali kenangan berkenalan dulu-dulu

tapi ada tentangan plak.. katanya "x payahlah nk buat wedding card nak letak gambar bagai.. nanti bagi orang bukan orang simpan dalan frame pun.. nnt orang duk pijak2, orang bakar jugak....". ok fine x pyh :( down jp.. semua x boleh..

so alang-alang byk sangat x payah itu x payah ini.. cari yang da siap je lah.. xde mood nak design dah.. igat nak cari yang karikartun.. mesti gempakkan.. tp tanya punya tanya upah lukis digital pun dah ratus-ratus belum jadi card lagi.. terus cancel..

so.. last skali p jelajah kedai advertising n printing cari card yang biasa-biasa je lah.. tp nak yang ada gambar kartun.. contoh macam nie 


cari punya cari xde yang berkenan plak dah.. tapi ada 1 kedai nie dia suggest i p sendiri tengak design2 baru kat kedai borong kad kahwin dia cakap "kedai dia pun ambik sana juga diorg x smpat nak p tengok design baru lagi"

so i dengan adik i pergi lah kat kedai yang abang tu cakap.. jenuh cari susah betul.. last jumpa juga kedai dia kecil je kayu buruk je kedai dia kami macam x was-was plak nak masuk.. then bila masuk wahh banyaknya catelog wedding card.. tp kat situ dia jual wedding card kosong je lah nnt nak cetak kena p kedai printing plak..

nak wedding card cartoon tp x banyak choice plak... so ambik yang berkenan je lah,.. sapu apa yang ada je nnt kena bebel lagi klu keluar 1 hari pagi - petang tapi balik tangan kosong.. nie design yang aq pilih tapi yang nie aku da hantar cetak dah.. ok x?


nie plak ideal my Mom.. kononnya nk buat kelainan.. bila bagi kad jemputan terus ada ole-ole nnt orang excited nak datang kenduri.. beli ole-ole untuk bagi kad jemputan pun da habis rm800 membazir je la.. 800 tu da boleh beli benda tuk majlis nnt dah.. tapi nak cakap apa sebab my mom yang sponsor semua so follow je lah..




THANKS Sudi Baca Entry Ini... Tekan LIKE jika SUKA... Bagi COMMENTS jika Menarik tau..! ;)

BILA SERU DAH DATANG




salam semua.. rasa da lama sangat x update blog nie.. pejam celik pejam celik i da nk kahwin dah.. 

Bila sebut je bab kahwin mesti semua org ada impian dan agan2 sendiri kan.. terutama ladies2 yg gojes2 kan hahahaha... mula la tu senyum lebar.. ye la orang nak kahwin nnt semua berdua dah halal dah, dah boleh nk keluar dating sampai pukul brape pun x de orang nak marah.

mulanya ingat nak nikah gantung je dulu.. al-maklumlah baru habis belajar.. bajet nk cari kerja dulu kumpul duit banyak baru boleh buat majlis wedding nnt..

tapi bincang punya bincang ada tentangan plak.. suruh settlekan terus nikah, sanding & bertandang.. dahlah masa singkat.. nak x nak redo je la.. buat je la apa yang sempat x dapatlah nak penuhi 100% angan2 masa kecil dulu..

Orang duk cakap muka bakal pengantin berseri2 tunggu masa untuk diijab kabul.. tp x tahu kat kepala hotak nie serabut duk pikir macam-macam benda yang kena settle. tapi still x tau nak mulakan dengan apa dulu sebab hanya ada tempoh 3 bulan je tuk preparation untuk semua majlis tapi duit x de :(

Tapi syukur alhamdulillah ada family yang selalu support.. terutama Ma n Abah sanggup sponsor 70% tuk majlis i nnt.. tapi kalau boleh nak guna habis titik peluh sendiri tuk majlis 1 seumur hidupkan.. tapi dah tahap kritikal x dapat nak buat apa dah.. banyak juga Ma n Abah melabur tuk majlis nikah nnt..

Nasib Ma n Abah sangat memahami.. x kisah bakal menantu dia nak bawa hantaran n mas kahwin berapa.. setakat mampu je lepas kahwin xde lah nak bayar hutang keliling pinggan..

So.. doakan semua berjalan lancar ye.. aaamminn..

PELAMIN IMPIAN : 

 nah yang nie nampak suci murni kan.. simple but nampak mewah.. memang nk pelamin warna putih tapi nampak macam pucat plak.. al-maklumlah sekarang nie zaman color block semua nk ada combination colour baru nampak meriah.

 yang nie colour dia macam ok lah.. combination peach and red.. warna peach in trade sgt sekarang sebab nampak soft n merah memang my favourite color.. tapi still dalam pertimbangan dulu nak kne tengok design baju dulu warna apa yang menarik minat.

yang nie memang super duper gojes sangat... klu boleh nak sangat yang macam nie.. freash flower berkopak2 kat kaki.. alahaiii bestnya bau bunga segar nnt.. tapi x nak lah warna pink tu x suka.. nak gabung warna2 pastel mesti chomel kan.. tapiiiii mesti mahal...

 yang nie simple but menarik minat aku.. sbb namapk sangat konsep english garden dia.. sbb aku nak buat pelamin bawah khemah so kne pilih yang garden2kan..

 yang nie memang sangat sangat over.. tapi aku suka sangat yang nie.. mesti bajet beratus ribu untuk pelamin je kan.. membazir tul.. tapi suka sangat tapi apakan daya aku hanya orang biasa tidak punya apa-apa :(.. 

 yang nie nampak meriahkan walaupun simple je.. pandai wedding designer main warna.. walaupun dia guna warna2 terang tapi still nampak sweet je pelamin.. ok in list lah..

 nie plak nampak sweet je.. tapi mau remove pink colour x maulah nampak alahai sgt. 

over x pelamin impian kita.. hehhe tapi sebenarnya pelamin impian i dari kecil nak pelamin bentuk sangkar burung.. dihiaskan dengan bunga2 segar.. wahh nampak x macam pengantin dua sejoli macam burung berada di dalam sangkar berdua-duaan.. alahai sweetnya.. taaappppiii mana nak cari ada 3 bulan je... :(




THANKS Sudi Baca Entry Ini... Tekan LIKE jika SUKA... Bagi COMMENTS jika Menarik tau..! ;)

MAKE ME SMILE - 16.09.2012



hem hem.. hum hum... i birthday girl ok.. cewahh.. 

16 SEPTEMBER 2012
sekarang aq berusia 22 eh 23 eh 24 eh 25..eh lupa... :) tambah je r semua :)

every year 16/09 menjadikan hari ku ceria..this year dapat luahan masa 2 hari bersama my heart.. and hari tu my heart tunaikan semua yang aku nk celebrite kat genting...mandi pagi di sungai genting...dinner lamb chop...picnic dengan hidangan KFC and etc.

Tapi tahun tahun sebelum nie pun dia tunai gak semua permintaan aq.. tapi tahun nie aq rasa lain sgt kenapa erk? eeeeeemmm.. mybe tahun nie dia byk rancangan our wedding kot..suuukaaa sgt!

then tahun nie my heart bg 3 hadiah sekali.. uol ada? ahahhaha

:: Set femme perfume from HUGO BOSS ::
:: Denim shoes from VINCCI ::
:: Sunglasses from RAY BAN ::

suka sangat hadiah nie.. tersengeh sengeh bila buka pembalut.. 
THANK YOU MY HEART.. sayang papa ketat ketat..

Tak lupa gak kat my GIRLFRIEND a.k.a Rara Mail yang bg hadiah.. waahh terharunya bila dapat hadiah lagi terharu bila baca kad ucapan, tiba tiba sedih plak nak berpisah coz kami dah last sem.


nie ucapanya.. klu x sedih maknaya uol ada masalah perasaan nie..aq akan simpan kad nie dalam album nnt. 


and this present from my girlfriend 

:: Karakter Wanita Idaman Di Mata Lelaki by IBNUKATSIR ::
:: Rancang Wang Sejak Jatuh Cinta by PTS MILLENNIA ::

pun suka juga sbb boleh dijadikan panduan untuk masa hadapan dan persiapan wedding nnt dan belajar untuk jadi seorang wanita yg berilmu di dunia dan akhirat.. 
THANK YOU MY GIRLFRIEND.. aq mesti rindukan kenangan kita..


nie present paling SUPRISE.. sbb da lps 3 weeks my bufday.. tup tup tup dapat hadiah lagi from Zaty.. chomel x batal nie? lembut u.. ko ada? hahahaha... so bertambah lagi koleksi batal² bucuk yee :)

::Batal nie epuk sangat boleh buat aq tido and susah nk bangun..::
::P/S> klu aq lambat p class jgn marah aq, marah Zaty sbb bagi batal nie yg buatkan aq malas bangun pagi::

Tak lupa gk to all my kawan, rakan, teman dan sahabat yang wish my birthday via FB, Call n Messages..

LOVE UOL FOREVER... B.F.F.. mmmmuuuaah




THANKS Sudi Baca Entry Ini... Tekan LIKE jika SUKA... Bagi COMMENTS jika Menarik tau..! ;)

KEINDAHAN PULAU PANGKOR


Assalamualaikum wahai kawan²...

Nie kisahnya nak bagitahu.. beberapa minggu lepas i pergi PULAU PANGKOR you..! ceehh cam p oversea plak kan.. hahaha.. al-kisah aq teringin sangat nak p pangkor sebab tengok gambar  cantik sangat kan!

Ktorang (4 orang) p 2 hari 1 malam je.. tak banyak tempat menarik / pelacongan yang de kat sana untuk kami still lebih lama kat sana..

Meh² nak tunjuk betapa cantiknya PULAU PANGKOR kan..! Indah Sungguh Ciptaan TUHAN.. masyaallah! 



cantik kan kan kan...

aktiviti yang paling best kat sana of courselah SNORKELING deerr.. yang extra best SNORKELING kat sana adalah bayarannya yang murah

RM15.00 (seorang)= SORKELING sampai lebam +  keliling tengok pulau² yang ada..

Tapi kami start SNORKELING dah lewat hari tu so tak dapat r pakej sampai lebam tuuuu.. ahhaha.. tapi yang syork kami orang last yang balik dari tempat snorkeling..


Bila malam ingat nak sewa basikal plak nak buang tabiat kayuh basikal malam buta.. tp bila call owner dia cakap "Sorry, x dapat sewakan basikal sebab owner no.1 kena tangkap"... hahahahaha... memang sempoi jawapan yang diberi.. 

Tapi aq nk cerita nie... aq SUNGGUH KECEWA bila tengok denga kepala mata lutut sendiri pemandangan pantai di Pangkor... sangat kotor.. xpercaya? meh nk tunjuk..

nie adalah sebahagian.. nie tempat sorkeling.. tapi sorkeling x nampak pun ikan nampak sampah jee..

Yang kami terkejutnya.. time kami lepak kat kedai makan tepi pantai kul 1am.. time 2 diorang tengah kemas² kedai nak tutup.. u know diorang boleh buang sisa² makan n air kotor yang lepas basuh pinggan kt pantai macam tu je... issssshhh teruk..

Sepatutnya diorang perlu jaga kebersihan dan keindahan pantai.. sebab utama tempat tu tempat pelancongan + tempat diorang cari rezeki juga... bila da kotor bersepah sampah sarap n air da bertukar warna siapa nak p tempat masam tu... Da tu makan mahal giler kalah der dengan harga makanan kat KL..


APA PUN I ENJOY SEBAB DAPAT LUANGKAN MASA BERSAMA MY HUBBY & MY BFF..





THANKS Sudi Baca Entry Ini... Tekan LIKE jika SUKA... Bagi COMMENTS jika Menarik tau..! ;)

Video Butaq awek Buciq



Haaaa.... otak yellow.. pantang tgk title “VIDEO” laju je p klik nooo.. hahaha

Ini video bukan pe.. assingment aq bagi subjek Audio Video Digital yang bertajuk “ME, MYSELF & I”

Condition for this assingment, student must be act out and direct sendiri ok.. nasib camerawoman boleh minta tolong orang lain kalau x mmg sewel ting tong nk hasilkan video nie.. Meh² aq nk present my assingment yang gler poooyyooss...

(p/s : ada masalah teknikal ckit - kite x bucit kte butaq je.. skirt 2 tibe2 gelembong time shot.. kite tetap salahkan skirt gk.. buuzz)


maaalluu weii selalu pilih je actres, terangkan storyline, tunjuk storyboard n mengarah je kje.. yg nie lain dari yang lain ambik ko rasakan! Bbbuuzzzz

hoo aallorr.. aq tau lecture En.Suhaimi (ceeewaahh glamour gitu) sje nk bagi student² kesayangannya famous..!

But, finally assingment aq siap and submit on the time.. walaupun x gempak aq x kisah janji siap.. wwwuuuhuuu!



WALAUPUN SUSAH UJIAN YANG DITERIMA, HARUNGILAH DENGAN SENYUMAN..!





THANKS Sudi Baca Entry Ini... Tekan LIKE jika SUKA... Bagi COMMENTS jika Menarik tau..! ;)

MESRA itu Wajib, Wajib itu MESRA..



Mari lah mari kite berMESRA...Oooppshh... ttuuutt black screen.. Jangan nk fikir kotor ok.. nyah virus nyah! Buuzzz..

MESRA adalah nama femilies untuk MESRA ACADEMY / MESRA INSPIRA ENTERPRISE.. tau x pengkhidmatan pe yg disediakan?

  •      Kelas Komputer
  •      Kelas Inggeris dan komunikasi 
  •      Kelas Membaik Pulih Perisian Komputer & Telefon
  •      Internet Center
  •      Kelas Adobe Photoshop
  •      Servis Komputer / Laptop
  •      Jualan Komputer / Laptop 
  •      Etc.......
Walaupun byk kje kne buat tapi aq happy dan MESRA kje di MESRA. Kat situ kami diajar kje dgn cara sistem kekeluargaan.. so xde stress², dengki, kianat dan  segala sepupu sepapat yg kotor dan busukk..

Aq plak klu de free time wajib bertadang ke MESRA walaupun dah resign sbb continue study, but time sem break aq boring² duk main golek² guling² sorg kat umh better aq part time je.. MESRA lah port yg slalu aq terjah dgn muka kesian mintak kje.. hehehehe..

SMS dgn BOS :: Maxis to Digi ::

AQ : K.iera esok oghe jd buat partime di MESRA deh.. kne masuk kje kul brape?

BOS : Ok marilah. Aallooo marilah kul 10 ke kul brape pun x pyh nk skema sgt kje partime je x suruh sapu sampah pun..
(hahhahah... ayat paling best, sempoiii aq mmg liat bangun pagi pun) 

Aq partime 2 week je pun.. Hari last aq kje BOS masak Nasi Ayam sedap wwooo (hari² mmg bos masak pun semua staff wajib makan kat dapur x digalakkan makan kat luar) mmg gemok aq jadinya.. pastu de lak sesi Fotografi.. ceewaahh clas gitu jah.. so 1 2 3 cliiicckk!!!


BOS dgn STAFF dah 1 kepala.. yg pening CUSTOMER & STUDENT time nie bising mengalahkan pasar malam.. da lupa nak melayan diorg.. Sorry cikgu² cmue biol bila jumpe camera..


Nie BOS² besar / Owner MESRA ACADEMY.. Abg Joe, Kak Iera dan Mr Amer (bos paling garang).. diorg byk tolong aq.. Jasa mu akan ku kenang.. ceewwah lapookk! Serius wei diorg mmg baik.. aq berharap 1 day aq kje kt tempat lain aq akan dapat BOS² macam Abg Joe n K.iera.. sseeemmmpppooiii...



HATI SENANG, PERUT KENYANG, DIET HILANG.. mmmmuuuaaahhh..!







THANKS Sudi Baca Entry Ini... Tekan LIKE jika SUKA... Bagi COMMENTS jika Menarik tau..! ;)

Kutip Duit bila Login BLOG


Korang tahu tak dengan Login Blog je korang boleh tambah pendapatan?

Kepada yang tidak tahu terutama yang baru nak berjinak dengan dunia blog nie meh aq cite ckit..

Cam nie tau.. tuk menambahkan pendapat yang tanpa mengeluarkan modal korang mestilah mendaftarkan diri luh... seperti tiga website di bawah..

klik pada setiap slide kat bawah yee
:
:













MESTI KLIK SLIDE DI ATAS UNTUK MAKLUMAT LANJUT DAN DAPAT HADIAH PERCUMA


PROCEDURE

1- Register (just klik slide / picture di atas)
2- Comfurm your register at your Email
3- Login at Website
4- Update your profile
5- Go to Add ad / Get Code (copy the code) - short key for copy CTRL+C
6- Go to your Blog - Design - Add Gadget (HTML/JavaScript)
7- Paste Code - short key for paste CTRL+V
8- Finish


Korang just letak iklan je da dapat duit kan.. senang je kan..?.. Than, nanti bila ada orang klik iklan yang korang letak kat blog korang tu earning korang akan bertambah, bertambah dan bertambah..

Tapi xde r sampai "durian runtuhkan".. today post ads tomorrow dah dapat duit.. memey dop r boh! x de orang yang berjaya dalam sekelip mata ok.. petik jari duit lari terkedek².. lain r kalau korang DOREMON.

korang mesti banyak bersabar tunggu setahun or up lagi kan.. baru nampak hasilnya OK bebeh! 



"Sikit² lama² jadi bukit yee"




THANKS Sudi Baca Entry Ini... Tekan LIKE jika SUKA... Bagi COMMENTS jika Menarik tau..! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...